Kaip sako žaislų tipo pavadinimas, kūrybiniai rinkiniai lavina vaikų kūrybiškumą, fantaziją, vaizduotę, skatina mąstyti, kurti, suteikia plačias galimybes konstruoti, atrasti, taip pat daugelis tokių užsiėmimų lavina motorinius įgūdžius, o žaidžiant su kitais vaikais – ir bendravimą bei socialinius įgūdžius.
Kūrybiškumas daugiau ar mažiau padeda žmogui kone kiekvienoje gyvenimo srityje, tad lavinti vaiko gebėjimą, taip pat ir norą kurti yra būtina.
Kūrybiniai rinkiniai vaikams: paskirtis ir nauda
- Lavina smulkiąją motoriką. Kūrybinių rinkinių įvairovė yra didelė, nuo jų pobūdžio priklauso, kokiu būdu bus lavinama smulkioji motorika: griebiant pieštuką, teptuką, kerpant žirklėmis, veriant karoliukus, lipdant iš plastilino, čiumpant kaladėles, jas statant ir kt. Kūrybiniai rinkiniai traktuojami kaip vienas geriausių būdų natūraliai treniruoti vaiko smulkiosios motorikos įgūdžius.
- Teigiama įtaka akių, rankų koordinacijai, dėmesio sutelktumui. Kūrybiniai rinkiniai neabejotinai padeda sutelkti ir išlaikyti dėmesį, teigiamai veikia koncentraciją, vaiko kruopštumą, gerina akių bei rankų koordinaciją.
- Pažinimas per jutimus. Kūrybiniai rinkiniai – nepriklausomai nuo to, kokio jie tipo – skatina vaikus liesti, jausti, pažinti, apčiuopti formas, tekstūras ir pan.
- Skatina mąstyti ir kurti. Kūrybiniai rinkiniai vaikams paprastai yra orientuoti ne tik į rezultatą – ne mažiau svarbus bei įdomus visas procesas. Daugelis jų vaiką įtraukią į kūrybą, skatina galvoti idėjas, jas koreguoti, keisti, suklysti ir vėl dirbti toliau, pavyzdžiui, kaladėlės yra puikus kūrybinio rinkinio variantas, nes vaikas statydamas kuria, įgyvendina savo viziją. Tai drauge puikiai lavina vaiko vaizduotę.
- Lavina strateginį mąstymą. Daugelis kūrybinių rinkinių skatina kurti strategijas, išvengti rizikų ir mąstyti strategiškai.
- Skatina užmegzti ryšius. Jei kūrybiniu rinkiniu naudojasi keli vaikai, tai bus puiki priemonė socialiniams įgūdžiams ugdyti. Vaikai turės dalytis, pasiskirstyti darbus, tartis, kartu kurti veiksmų planą, dirbti dėl rezultato, priimti kitų nuomonę, pagrįsti savąją ir t.t.